وبلاگ شخصی سجاد ضیاءعابدینی

این وبگاه حاوی دیدگاه ها و مطالب سجاد ضیاءعابدینی است.

در این پایگاه اینترنتی تمام تلاشم این است که مطالب جدید و مفیدی در رابطه با آموزش - روانشناسی - سلامت و بهداشت - تغذیه - فرهنگ - هنر - طنز و ... بنویسم.

آخرین نظرات

هر چقدر راجع به سبک های معماری ایرانی و جذابیت های آنها می شنویم سیر نمی شویم . اما اینبار نوبت به رمز گشایی از یکی از ابنیه تاریخی شهر زیبای اصفهان است. متخصصان اعصاب کاشیکاری‌های چشم نواز مسجد شیخ لطف الله را به سیستم عصبی انسان تشبیه کرده اند . پدیده ای که به عنوان کاشیکاری «دندریتی» شهرت دارد.در این رابطه مجله سل ریپورت که یکی از مجلات تخصصی در حوزه اعصاب است، سبک کاشیکاری‌های مسجد شیخ لطف الله اصفهان را به سیستم عصبی بدن انسان تشبیه کرده و تصویری از نمای سقف مسجد را بر جلد خود به چاپ رسانده است.
به گزارش chn - در این مجله آمده است: سبک کاشیکاری مسجد شیخ لطف الله در اصفهان بسیار پیچیده است و چنانچه در عکس نشان داده م‌ شود نوعی سییستم شاخه شاخه شبیه به سیستم عصبی در بدن انسان است که می‌توان آن را به شاخه‌های کاملاً جدا در دندریتاها یا سلول‌های عصبی انسان تشبیه کرد. پدیده ای که به عنوان کاشیکاری دندریتی شهرت دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی